zaterdag 18 augustus 2012

Kleurenanalyse.

Een paar weken geleden bezocht ik een fair waar Jannie Boer met een standje van 'Kijk op kleur' (< klik) stond. Je kon je naam en e-mailadres achterlaten en een 'kleurenanalyse' winnen. En raad eens? Die won ik! Zaterdag was het zo ver; samen met mijn moeder ging ik naar Vlissingen. Ik had niet veel verwachtingen; alles wat ik wist was dat je bijvoorbeeld een zomertype of wintertype kon zijn. Mijn verwachtingen zijn zeker overtroffen, de kleurenanalyse was echt een succes. Het is moeilijk uit te leggen, maar ze kijkt welke kleuren bij je passen en welke niet. Aan de hand van foto's wordt het beeld misschien iets duidelijker. Of een kleur bij je past hangt af van je huid, je haar en je ogen. Geen enkel persoon is hetzelfde. Ik ben een zomer/herfsttype en veel 'vage' kleuren staan mij mooi. Geen felle, uitgesproken kleuren die in de kleurencirkel zitten, zoals rood of groen. Maar bijvoorbeeld legergroen of oudroze, staan mij erg goed. Je kon in de spiegel mijn gezicht (vooral mijn ogen) zien veranderen wanneer er mij een andere kleur voorgehouden werd. Ook werd er gekeken naar printjes, en naar kleurencombinaties. Ik bleek maar 1 of 2 kleuren nodig te hebben. Wanneer er drie kleuren met elkaar gecombineerd werden (neem bijvoorbeeld een shirtje, een vestje en een sjaaltje), werd het al iets te veel. Texturen als kant, ruches, en dat soort dingen staan ook goed bij me. Wat opviel, is dat het combineren van koude kleuren met warme kleuren bij mij erg mooi is. Nu weet ik ook waarom blauwe (of groene, koude kleuren dus) nagellak mij niet goed staat! Mijn huidskleur is koud, en koude nagellak daarbij combineren doet 't 'm dus niet echt. Vandaar dat ik onbewust toch bijna altijd kies voor warme kleuren! De kleurenanalyse heeft echt dingen opgehelderd, en het bleek dat ik qua kleuren, prints, structuren en combinaties aardig goed bezig ben. Yes! Ik kreeg een kleurenpaspoort, waar de kleuren in staan die goed bij me passen, en een kleurenkaart. Die neem ik natuurlijk mee als ik weer ga winkelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for leaving a comment!